2010. október 25., hétfő

Búcsú Amerikától . . .

Legalábbis egyelőre.

Nem megyek következő nyáron. Nagyon szeretnék, de nem megyek. 

És az okok:
 
1.) Azt hiszem a fórumon írta az egyik srác, h 23 évesen nem akar már kint bohóckodni.  Na nekem ezzel nem lenne problémám, 24 voltam idén és különben is még mindig egy nagy gyerek vagyok vhol mélyen. Ugyanakkor úgy érzem, h egy új szakaszba értem és inkább munkát keresnék amivel később is tudok kezdeni valamit. Akár itthon, akár külföldön, de kéne vágre egy rendes állás. Unom a diákmunkákat. :) 

2.) Drága. Csak úgy érné meg kimenni ha én fizetnék mindent. Az kb 1300$. A várható fizetés így kb 2300 - 2900$ között lenne. A táborom ahol voltam elég szegény. Postcamp-en sem kaptuk meg a 40$/nap fizut. Szval kb a minimum összeget fizetnék ki. Azaz 1000$-ra jönnék ki. Kevesebb lenne a fizetésem mint idén, a ráfordításom pedig jóval több. Persze jól hangzik az a 2300$. El tudném kint költeni, még haza is hoznék belőle. De nem tudok anynit összegyűjteni, és levonva a dolgokat nem éri meg.

Ha csak a vízumomat fizetem akkor a fizum 900 - 1200$ között várható. Na most 900$-al nem sokra megyek kint.

Van még pár változat, h a tábor mit fizet, én mit fizetek, de egyik varáiációval sem éri meg. 

Kicsit számolgattam és arra a következtetésre jutottam, h kb 100,000 Ft-al kerülne többe, ha nem kint dolgoznék, hanem itthon gyűjtögetnék rá. Igaz, jóval több ideig tartana, de per pillanat halvány lila gőzöm sincs, h azt az 1300$-t ( kb 260,000 Ft-ot honnan szedném elő ). A sulim 145,000 Ft/félév, + albérlet, közlekedés, kaja, mindez diákmelóból fedezve. Sajnos USA-ra már nem marad. 
Idén anyáék sokat segítettek azzal, h a repjegyhozzájárulást kifizették. Arra pedig nem kérhetem őket, h a következőbe "kicsivel" többel szálljanak be.

3.) Párom. Hosszú volt ez a nyár, nehéz volt mindkettőnknek. Változtunk nem is kicsit. Egyszerűen nem szeretném itthon hagyni 4 hónapra ( post camp-el szmolva ) és kész. :) De mivel senkinek sem tartozom magyarázattal az életemmel kapcsolatban, így ezt nem is ragoznám tovább. Aki megérti megérti, aki nem nem.  :) 

Szóval most vmivel felelősségteljesebb állás keresése mint a mostani, illetve nemrég írtam egy listát 2011-re, azt próbálom majd teljesíteni, vmint spórolás néhány dologra. Fényképezőgép, jogosítvány és egy amerikai utazás. Tudom, h egyszer még visszajutok oda nem is egyedül, és látni fogom mindazt amit idén nem sikerült. 

Igaz, egy ilyen nyár nem csak arról szól, h kimegy vki, ledolgozza azt a 3-4 hónapot, utazik, és hazajön. Magáról a tábori élményről is szól. 
Szép volt, jó volt, egyelőre ennyi volt. 

Később viszont sokkal büszkébben tekintek majd vissza arra, h nemcsak kimentem és 3 hónapot dolgoztam egy igencsak "rusztikus" táborban hanem, h itthon, önállóan megdolgoztam érte.

Szval egyelőre bye - bye USA, vizslát nemsokára. 

Mondjuk 2 év múlva. 

2013. Július 13. :)))

2 megjegyzés: